Mujur dahulu TIADA FB @ Whatsapp

Bismillahirohmanirrohim,

==========================================+
Ikuti Kisah Benar, Semoga Peroleh Manfaat,
==========================================

Tersedar, 
Allahu Allah... mujur dulu tiada fb @ whtspp. Kalau tak semua aktiviti bersifat syaitan itu menjadi tatapan umum sehingga sekarang. Sehingga anak cucu. Mungkin tiada nama. tapi kalau kisah bergambar. Allahu Allah.. aibku, maruahku.

Mohon,
Jangan "seronok" sangat dengan teknologi sekarang. Anda belum tahu..kisah anda boleh jadi telah di jaja. Manusia, ada akal yang pintar dan terlebih cerdik. Hendak sahaja aku mohon Allah hilangkan ingatan mereka padaku. Tapi apakan daya. Siapa aku. Hanya doa dan taubat penguat diri ini.

Mohon,
Jangan diungkit kisah lama. Aku kini sudah berubah menurut kataku. Aku sedari aku tidak sempurna. Tapi Aku layak Berubah. Allah Maha Pengampun, Maha Mengasihani, Maha Penyayang.

Mohon,
Wahai sahabat sekelilingku, jangan Jadikan FB itu diari. Manfaatkan sebagai saham akhirat. Jangan buka auratmu, jangan jaja kisah mesramu. 


وَمَنْ سَتَرَ عَلَى مُسْلِمٍ فِي الدُّنْيَا سَتَرَ اللَّهُ عَلَيْهِ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ
Dan barangsiapa yang menutupi (aib) seorang muslim sewaktu di dunia, maka Allah akan menutup (aibnya) di dunia dan akhirat” (Hadits Riwayat Imam at-Tirmidzi).
Kita memohon kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala, semoga Allah senantiasa menutup aib-aib kita dan anak keturunan kita dan semoga Allah mengampuni seluruh aib, dosa dan kesalahan kita dan anak keturunan kita, serta menjadikan kita sebagai orang yang suka menutup aib orang lain, suka menjaga aib diri kita sendiri, tidak suka menyebarkan keburukan saudaranya dan aib sendiri. Mudah-mudahan Allah Subhanahu wa Ta’ala menjadikan kita mampu menjaga lisan dan lidah kita dari membicarakan hal-hal yang kotor dan tidak baik, menggantikannya dengan ucapan yang membawa kebaikan dan keridhoan Allah Subhanahu wa Ta’ala.

No comments:

Post a Comment